Groen poetsen

Het schijnt te kunnen: schoonmaken als meditatief moment gebruiken. Poetsen met je gedachten alleen bij het poetsen. Klinkt heerlijk, maar na een paar tellen dwalen mijn gedachten al snel af naar vriendinnen die ik eigenlijk nog wilde bellen, of iets van die strekking.

Poetsen is voor mij een noodzakelijk kwaad. En om dat dragelijker te maken koop ik vaatdoekjes met bloemetjes en en wasknijpers met vogeltjes. En een allesreiniger met de belofte: "I love your every surface". Het is van B_E_E (Beauty Engineered for Ever), een ecologische schoonmaaklijn afkomstig uit Nieuw Zeeland.

De fles is leuk genoeg om in het zicht te staan waardoor ik me zelfs wel eens laat verleiden om ergens zomaar een doekje over te halen. Heel kinderachtig en mijn verstandige man vindt dit alles dan ook vreselijke onzin en geldverspilling. Dus als de fles leeg is vul ik hem aan met dit recept voor een all-purpose disinfectant. Je vindt hier trouwens nog meer milieu- en kindvriendelijke schoonmaaktips.

2 opmerkingen:

Ozowiezo zei

Mooooooi zijn ze! Wij boffen; we hebben nog 2,5 maand een fantastische schoonmaakster. Daarna staan we er weer alleen voor :-(
Nou ben ik meer een opgerumd type, en dus heel erg van het schoonmaken-op-het-oog. Scheelt weer tijd...

Veterinaire Agenda - Hiskia zei

fijn! die schoonmaakster en jouw opgeruimde karakter.