Kerstversiering en een bedankje voor de juffen


Inmiddels is het helemaal Kerst in huis. De kerstboom staat en Isis is (door zelf dagen achter elkaar een kerst-cd van de Douwe Egberts op 'repeat' te zetten) ook bijna alle Sinterklaasliedjes vergeten.

En dankzij Patricia ruikt sinds vandaag ook het hele huis heerlijk naar Kerst. Want zij tipte op haar blog over kerstversiering van appelmoesdeeg. Patricia gebruikte dit recept.

Aangezien ik geen lijm op voorraad had, heb ik nog even verder gezocht en ben ik op het volgende recept uitgekomen:

- 4 delen appelmoes
- 3 delen kaneel
- 1 deel bloem
(- eventueel 1 / 2 druppels essentiƫle olie, bijvoorbeeld mandarijn of sinaasappel)

Je maakt er deeg van met een brooddeeg structuur en vanaf daar is het ook niets anders dan werken met zoutdeeg. Drogen kan ook zachtjes in de oven op 100 graden.

(Vergeet ook niet om een lekker warme muts te winnen, ze zijn er ook voor volwassenen!)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat ziet er superleuk uit! Leuk ook met die rood/witte touwtjes! Love this time of the year! Groetjes, Marjet

Daan zei

Mmmm, wat een goed idee, ik ruik het hier!

Ik heb de Kreativ Blogger Kreativ aangenomen (maar dat zag je al), nog ontzettend bedankt, echt heel lief. Alleen ik kon niet zo geheimen bedenken ...