Elfje Twaalfje / Found an old children's book

Op zolder bij Isis haar oma vond ik Elfje Twaalfje!
Jeugdsentiment!!

En een perfecte timing: het is het zoetste verhaal over een elfje wat een lentepenseel vindt en vervolgens alles om zich heen kleurt. Er zit ook een plaat bij, die herinner ik me niet echt meer. Hier kun je een fragment luisteren om je eigen geheugen op te frissen.
(kijk trouwens eens naar de auteur & illustator ... dat is de enige echte :-))

En als we het dan toch over mooie lente-verhalen hebben: Het verhaal van de wortelkindertjes is ook een van Isis haar favorieten in deze tijd van het jaar.

I found an old children's book on the attic of Isis her grandmother.
Nostalgia!!

And a perfect timing, because it is the sweetest story about a little fairy who finds a spring-pencil. After the long winter she now colors her world with that pencil. Here you can find a (dutch spoken) audio fragment.

Another wonderful story about Spring is The Story of the Root-Children. It is one of Isis her favorits this time of the year.

4 opmerkingen:

Martine zei

Oooo Elfje Twaalfje!!!
Ik ken alleen het eerste boekje/singeltje, deze heb ik nog niet eerder gezien. Wat ontzettend leuk! :)

Saskia zei

Wat leuk Elfje Twaalfje! Mijn lief heeft op de lagere school in de musical Elfje Twaalfje de rol van (ik geloof) de nachtegaal gespeeld!
Nou heb ik een beetje een beeld ;)!

OrangeFarmhouse / www.moodkids.nl zei

wat leuk zeg! had er geen idee van dat Martine Bijl een kinderboek had geschreven...

Brechtje zei

Ik heb hem ook! Het is een schatje. Wees er maar zuinig op!